Forms and documents

I M P O R T A N T     N O T I C E

 

Here is the link to the new Protocollo condiviso di regolamentazione delle misure per la prevenzione del COVID-19 e di altre malattie infettive negli ambienti dell’Università degli Studi di Trieste, valid from 1st September 2023.

 

Here is the link to the Protocollo condiviso di regolamentazione delle misure per il contrasto e il contenimento della diffusione del COVID-19 negli ambienti dell’Università di Trieste valid from 2 January to 31 August 2023.

 

Here is the link to the new regulation on the related risk of tick bite:
If you fall into this category, in addition to sending it to the appropriate office (protocollodsv@units.it), the MODULO CONSEGNA INFORMATIVA(INFORMATION DELIVERY FORM), it is necessary to upload the same form in PICK.

  DSV Access and Registration

IMPORTANT: the registration procedure must begin at least three weeks before starting the activities at the DSV.

To access DSV facilities and begin carrying out activities of any kind it is necessary to:

  1. register on the DSV intranet site (DSV PICK) accessible from the home page of the DSV site
  2. request an identification card and access badge (see Regulations)
  3. read the safety documentation prepared by the DSV and University and fill in the forms for health surveillance prepared by the University Prevention and Protection Service (SPP)
  4. optionally, take out voluntary accident insurance

 

Instructions and registration forms

The detailed instructions for obtaining University credentials (only for external users), and subsequently authorization to attend DSV facilities, along with the forms that need to be filled in are listed below.

 

Instructions

PDF icon  For longer periods: Instructions for requesting authorization to attend the DSV
PDF icon  For short periods:  Instructions for requesting authorization to attend the DSV for periods not exceeding 15 consecutive days

 

Forms

PDF icon  For requesting assignment or reactivation of university credentials (only for external users)
PDF icon  For requesting authorization to attend the DSV

 Note. All documentation uploaded to the PICK in your personal profile during the first registration phase and in the subsequent reactivations of your account must never be deleted!

 

Communicating changes

Any extension to the period of attendance of DSV facilities, or any changes in the information originally provided during the registration phase (e.g. change of laboratory, building, contact person, activity) must be promptly communicated to registrazione.dsv@units.it using following form:

 

PDF icon  For requesting variation of data for DSV attendance

 Note. This form must NOT be used to communicate a change in role (e.g. PhD student to Fellow). This requires the submission of a new application for authorization to attend.

 

 Voluntary accident insurance (optional)

UPDATING.

  Iscrizione associazioni scientifiche

Il modulo di richiesta va inviato all'ufficio protocollo (protocollodsv@units.it) per essere sottoposto all'autorizzazione del direttore.

  Missioni

Le missioni di tutto il personale dipendente vengono gestite a livello di Ateneo attraverso U-web Missioni. Di seguito il link alla circolare di Ateneo con le istruzioni ed all'applicativo:

https://web.units.it/node/42112/ricerca

https://units.u-web.cineca.it/appautmis/#!/login

  Rimborso spese su fondo economale (piccole spese)

L'autorizzazione all'utilizzo del fondo economale deve sempre essere richiesta in via preventiva inviando una e-mail all’indirizzo piccolespesedsv@units.it

  Fuori orario

L'uso dei badge agli edifici del DSV è soggetto a regolamento. Le richieste per l'accesso alle strutture del DSV, fuori orario di apertura (7.45-19.30) e nei giorni di chiusura delle stesse, devono essere inoltrate e gestite online tramite il servizio intranet del DSV (PICK).

Solo in caso di mancata disponibilità del sistema PICK e in caso di urgenza si è abilitati ad usare il modulo sottostante.

  Linee guida quaderno di laboratorio

  Assegni di ricerca

La richiesta per il “rinnovo di un assegno di ricerca” deve essere inviata all’Ufficio Assegni di Ricerca su apposito modulo firmato. Tempo richiesto dall'Ateneo: almeno 1 mese prima della scadenza.

La richiesta per “l’emissione di nuovo bando per assegno di ricerca” deve essere inviata all’Ufficio Assegni di Ricerca su apposito modulo firmato, sia in formato doc sia in formato pdf.  Tempo richiesto dall’Ateneo: almeno 3 mesi.
L’importo lordo minimo per un assegno di ricerca per l’anno 2022 è di euro 23.889,77 con la durata minima di 12 mesi.

  Supporto finanziario allo svolgimento di eventi di ricerca, di supporto e promozione della didattica e delle relazioni internazionali, culturali e di terza missione

Regolamento per il supporto finanziario di eventi

Il modulo di richiesta va inviato all'ufficio protocollo (protocollodsv@units.it).

N.B. Si ricorda che al fine di ottenere il patrocinio di Ateneo, ci si deve rivolgere all'Unita' di staff Comunicazione e Relazioni esterne - Responsabile il dott. Piani (cristiano.piani@amm.units.it).

 

  Uso autovettura DSV

L'uso dell'autovettura del SDV è soggetto a regolamento ed è previsto solo per il personale strutturato tecnico e docente.

Last update: 03-06-2024 - 17:21