- Home
- Department
- Research
- Teaching
- Post Graduate Studies
- Services and Equipment
- Knowledge Transfer
Forms and documents
I M P O R T A N T N O T I C E
Here is the link to the Protocollo condiviso di regolamentazione delle misure per il contrasto e il contenimento della diffusione del COVID-19 negli ambienti dell’Università di Trieste valid from 1 June to 31 July 2022.
To access DSV facilities and begin carrying out activities of any kind it is necessary to:
- register on the DSV intranet site (DSV PICK) accessible from the home page of the DSV site
- request an identification card and access badge (see Regulations)
- read the safety documentation prepared by the DSV and University and fill in the forms for health surveillance prepared by the University Prevention and Protection Service (SPP)
- optionally, take out voluntary accident insurance
Instructions and registration forms
The detailed instructions for obtaining University credentials (only for external users), and subsequently authorization to attend DSV facilities, along with the forms that need to be filled in are listed below.
For longer periods: Instructions for requesting authorization to attend the DSV
For short periods: Instructions for requesting authorization to attend the DSV for periods not exceeding 15 consecutive days
Forms
For requesting assignment or reactivation of university credentials (only for external users)
For requesting authorization to attend the DSV
Note. All documentation uploaded to the PICK in your personal profile during the first registration phase and in the subsequent reactivations of your account must never be deleted!
Communicating changes
Any extension to the period of attendance of DSV facilities, or any changes in the information originally provided during the registration phase (e.g. change of laboratory, building, contact person, activity) must be promptly communicated to registrazione.dsv@units.it using following form:
For requesting variation of data for DSV attendance
Note. This form must NOT be used to communicate a change in role (e.g. PhD student to Fellow). This requires the submission of a new application for authorization to attend.
Voluntary accident insurance (optional)
Before taking out voluntary accident insurance, interested parties are invited to read the Accident insurance policy (1) and the three annexes (2, 3, and 4).
To take out this insurance, it is legally required to fill in and sign four documents (5, 6, 7, and 8) and to pay the premium by bank transfer.
The documents must be sent exclusively to the insurance broker GBSAPRI S.p.A. The broker's address and the details for payment are shown in the Application form (5).
The Policy Insurance Specifications and the individual coverages will be valid until midnight on 31 December 2022.
Iscrizione associazioni scientifiche
Il modulo di richiesta va inviato all'ufficio protocollo (protocollodsv@units.it) per essere sottoposto all'autorizzazione del direttore.
Missioni
Le missioni di tutto il personale dipendente vengono gestite a livello di Ateneo attraverso U-web Missioni. Di seguito il link alla circolare di Ateneo con le istruzioni ed all'applicativo:
Rimborso spese su fondo economale (piccole spese)
L'autorizzazione all'utilizzo del fondo economale deve sempre essere richiesta in via preventiva inviando una e-mail all’indirizzo piccolespesedsv@units.it.
L'uso dei badge agli edifici del DSV è soggetto a regolamento. Le richieste per l'accesso alle strutture del DSV, fuori orario di apertura (7.45-19.30) e nei giorni di chiusura delle stesse, devono essere inoltrate e gestite online tramite il servizio intranet del DSV (PICK).
Solo in caso di mancata disponibilità del sistema PICK e in caso di urgenza si è abilitati ad usare il modulo sottostante.
Linee guida quaderno di laboratorio
Assegni di ricerca
La richiesta per il “rinnovo di un assegno di ricerca” deve essere inviata all’Ufficio Assegni di Ricerca su apposito modulo firmato. Tempo richiesto dall'Ateneo: almeno 1 mese prima della scadenza.
La richiesta per “l’emissione di nuovo bando per assegno di ricerca” deve essere inviata all’Ufficio Assegni di Ricerca su apposito modulo firmato, sia in formato doc sia in formato pdf. Tempo richiesto dall’Ateneo: almeno 3 mesi.
L’importo lordo minimo per un assegno di ricerca per l’anno 2022 è di euro 23.889,77 con la durata minima di 12 mesi.
Uso autovettura DSV
L'uso dell'autovettura del SDV è soggetto a regolamento ed è previsto solo per il personale strutturato tecnico e docente.
Ricercatori a tempo determinato
Last update: 12-02-2022 - 13:55